torsdag 4 februari 2010

dag 51

Ett tag sen jag uppdaterat, har varit mycket med det mesta. Men jag ska inte göra om det ^^,

Nu är vi halvvägs in i vecka 7, vikten ha ökat ytterligare 200g och hon ligger nu på 5.8 kg. Det är svårt att säga hur mycket hon ökat i vikt eftersom jag tycker hon tappat ur lite hull fastän magen vuxit. Men minst ett kilo har hon ökat, skulle hon inte ha valpar i magen nu, och vara i detta hull i övrigt skulle hon väga ca: 4.5-4.6 kg. Hon har senaste veckan tappat lite aptit, så nu har jag gått över till hemlagat enbart. MUMS sa Vilma, tror även att det inte får plats med så stora portioner längre så hon börjar få tre mål mat om dagen istället.

Är lite bitter över att jag inte mätt bukomfånget, men man lär sig av sina misstag.

För övrigt mår Vilma bra och tar sig fortfarande obehindrat runt i lägenheten , upp i soffor osv. Men man märker ändå att hon börjar tycka det är jobbigt och ber gärna om hjälp när hon ska in i bilen eller upp i famnen.

Har börjat tempa för att få koll på variationen på hennes normaltemp, duktig matte! (:

På inhandlingslistan har jag bockat av:

-skötbordsunderlägg/engångs
-desinfektionssprit
-handdesinfektion
-"öronblåsa" för sug av svalg
-liten spruta ifall någon valp behöver stödmatas

Tänker åka till IKEA och köpa mer billiga handdukar som jag efter en tvätt på 90 grader kan använda en gång och sedan kasta iväg.

Nu ska jag gå klippa till fällar så jag kan tvätta dom och packa ner dom i en ren plastväska, så finns dom färdigt och väntar på användning.

Hejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar