fredag 29 januari 2010

Valp"lådan"




Efter mycket funderade kom jag fram till att det inte blev någon valplåda i trä utan en plastbalja. Tror Vilma kommer trivad bra i den samt att den är mycket lättare att hålla ren, och hygienen kommer vara viktig så varför inte göra det lätt för sig. Vi köpte dock en svart samt några nya svarta fällar, ska försöka tvätta dem samt andra filtar, gamla handdukar och lakan så jag har ett litet förråd.

Baljan kommer stå med öppningen mot väggen tills valparna är ca 3v. Då vänder jag på baljan och dom får börja utforska världen utanför baljan men innanför valphagen (:

Nu ska jag bara inhandla en stor bit vaxduk att ha under valphagen som går lätt att skura ren. Ska försöka få tag i en transparent lite tjockare duk snart.

Inte så länge kvar nu! Jag tror valparna kommer innan den 16, jag gissar på helgen innan (:

Nu ska vi mysas en stund i soffan innan sovdax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar